Dva weby k porovnání

Oba prodávají stejné zboží, mají skoro stejnou nabídku, ale jeden má dvojnásobný obrat na rozdíl od toho prvního. Karlovi se prostě daří, kdežto Petr již myslí na bankrot. Oba jsou to kamarádi, a tak se snaží přijít na to, proč tomu tak je. Sednou si k počítači a po chvíli je Karlovi vše jasné. Petr jen zírá.

Vyhledávání

„Prosím tě, kdo ti dělá SEO? Ptá se Karel

„Selo, jaké selo, myslíš sele ne?“ Diví se Petr. Karel převrací oči v sloup nad tou neznalostí a dodává další informace.

„Žádný sele ty tele. SEO, to je zkratka z anglického search engine optimization. To ti zařídí, aby byl ten tvůj web vůbec vidět! Nemůžeš mít prodej, když ti tam nechodí lidi. A ti tam nechodí, protože jsi někde na páté straně. Tam už nikdo ani nekouká. Proto ti musí někdo ten tvůj web optimalizovat, chápeš to?“

Petr to chápe jen částečně, ale není se mu co divit. O SEO neví zase jen tak každý. Ale ten, kdo web má o tom vědět musí a měl by. Jinak se bude jeho nová internetová stránka postupně propadat až skončí někde tam, kam už nikdo nevstoupí, protože už jej hledání nebaví.

Karel pak ještě Petrovi poradí, že optimalizaci mu udělá člověk, který se nazývá SEO konzultant, a že tím bude jeho web opět nahoře a hned bude zákazníků jako máku. A je to částečně pravda. Proč jen částečně?

Protože výsledky zanedbaného webu a SEO nejsou ani po nápravě vidět ihned, jak se Karel mylně domnívá. Nějakou chvíli to trvá, než si to vyhledávač přebere v té své fiktivní makovici a než začne web uznávat a dávat je zase na první stránku.

PC soustava

Muž, který SEO ovládá jistě udělá všechno proto, aby celý proces co nejvíce urychlil, On rozumí tomu, jak vyhledávač pracuje, a především ví něco o jeho algoritmech podle kterých on vyhledává a indexuje. Ale to už by bylo na další hodně dlouhý článek. Takže pokud Petr uposlechl Karlovy rady a konzultanta si sehnal, jistě je již nyní opět úspěšným prodejcem.